Vitamín D na pláži

Vitamin D se v posledním desetiletí stal žhavým tématem pro lidi, kteří dbají o své zdraví. Nejprve je třeba poznamenat, že na rozdíl od vitaminu C není vitamin D technicky vzato vitamin, ale třída steroidů. Ve skutečnosti je vitamin D produkován lidským tělem, když je kůže vystavena ultrafialovým paprskům ze Slunce. Tento hormon pomáhá vstřebávat tuky a různé další živiny v těle a je rozhodující pro správné fungování imunitního systému. 

To je dáno jeho účinkem na vyrovnávání endokanabinoidního systému. Těm z nás, kteří žijí na severní polokouli světa a zejména v Evropě, Slunce v podzimních a zimních měsících neposkytuje dostatečné množství a začíná být účinné až v jarních a letních měsících. To znamená, že po některé měsíce v roce je důležité užívat vitamin D3 jako doplněk stravy. Doporučení více se vystavovat slunečnímu záření a doplňovat ho v zimním období nelze dostatečně zdůraznit, protože mnoho lidí v západních zemích má v současné době nedostatek vitaminu D, což může mít mnoho negativních dopadů na zdraví člověka, zejména pokud jde o funkce imunitního systému.

Klíčové je vystavování se slunečnímu záření

V letních měsících je pro lidi zásadní, aby se opalovali, to znamená být venku v plavkách a vyhřívat se na slunci. K uspokojení denní dávky vitaminu D stačí být vystaven slunci přibližně 20 minut denně, pokud se dostanete na více, jen se ujistěte, že se nespálíte, pokud máte velmi světlou pleť. Vystavování se slunečnímu záření a dodávání vitaminu D spolu se stravou bohatou na kvalitní tuky a plnohodnotné potraviny spolu s pohybem jsou součástí skládačky optimalizace zdraví.

Vitamín D sluneční den

Ve skutečnosti je dodržování slunečního rozvrhu klíčové také pro zdraví při spánku, například vstávání při východu Slunce a uléhání do postele po jeho západu může pomoci s cirkadiánním rytmem vašeho těla. K tomu je třeba poznamenat, že důležitým doporučením je také vyhýbání se obrazovkám několik hodin před spaním. Některé potraviny také přirozeně obsahují určité druhy vitaminu D, například různé houby, které zajímavě obsahují také melatonin, který je klíčový pro cyklus spánek-bdění a souvisí s expozicí světlu.

Tuky a vitamin D

Vitamín D v potravinách

V zimním období, kdy má naše tělo méně možností produkovat vitamin D kvůli menšímu vystavení slunečnímu záření a menší síle slunečních paprsků v severských zemích, je důležité ho doplňovat. Vitamin D je steroid rozpustný v tucích, a proto je zásadní, aby byl užíván s olejem. Olej Good Fats poskytuje všechny potřebné mastné kyseliny pro fungování endokanabinoidního systému spolu s denní dávkou vitaminu D3. 

Obecně lze říci, že tento olej je silným doplňkem pro zimní období a neměl by být považován za jedinou věc, kterou je třeba implementovat do svého životního stylu. Zásadní je význam pohybu a plnohodnotných potravin. Pro optimální zdraví může být také moudré přidat do jídelníčku jedlé a léčivé houby, jako jsou čaga a smrž. Vždy mějte na paměti, že dobré tuky a provedení nezbytných změn v životním stylu výrazně zlepší kvalitu vašeho života a pravděpodobně udrží lékaře stranou, alespoň v případě těch otravných civilizačních chorob, které jsou v naší společnosti zabijáky číslo jedna.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Add to cart